Vlákno do betónu KALCIFIL dodáva Výskumný ústav chemických vlákien, a.s.
Výskumný ústav chemických vlákien, a.s. sa dodávkou vlákien do betónu Kalcifil podieľal na stavbe najdlhšieho českého železničného tunela Ejpovice s dĺžkou 4,15 km, výstavba bola zahájená v roku 2013 a dokončená má byť v roku 2018.
Partner spoločnosti, Metrostav, a.s., si vo výberovom konaní s prísnymi kritériami vybral práve multifilamentné polypropylénové vlákna do betónu s obchodným označením Kalcifil – S od spoločnosti Výskymý ústav chemických vlákien, a.s.
Dodávané strižové vlákna boli použité z dôvodu zvýšenia požiarnej odolnosti a zamedzenia tvorby povrchových trhlín pre výrobu krátkobetónového segmentového ostenia železničného tunela „Ejpovice“ v rámci stavby „Modernizace trati Rokycany - Plzeň“, realizovanej za použitia technológie TBM - Tunnel Boring Machines. Pre účely dávkovania vlákien v prevádzke plnoautomatizovaného systému betonárne sme dodali, nainštalovali a prevádzkovali autonómne dávkovacie zariadenie.
Spoločnosť Metrostav po úspešnom ukončení dodávok vlákien Kalcifil vystavila Výskumnému ústavu chemických vlákien, a.s. „Osvedčenie objednávateľa o riadnom poskytnutí a dokončení diela“, ktoré potvrdzuje významnú referenciu pre účely výberových konaní v podobných projektoch. V prípade záujmu o odber Kalcifilu toto osvedčenie radi poskytneme.
![]() |
-
Výskumný ústav chemických vlákien, a.s.
Výskum polymérnych systémov a vlákien, farebné koncentráty, masterbatche pre plasty, jednoúčelové zariadenia pre spracovanie plastov,...
CEE Automotive Supply Chain 2025: Transformácia bez istôt. Ako udržať Európu v globálnej hre?
5.12.2025 Ako v čase energetickej neistoty, regulačných tlakov a geopolitických zmien udržať strednú a východnú Európu atraktívnu pre podnikanie? Čo potrebujú dodávateľské firmy, aby dokázali čeliť konkurencii najmä zo strany čínskych...
