PlasticPortal.eu - denne aktualizovaný portál pre plasty a gumu

Aktuality
Plastpol, s.r.o. má nový e-shop

27.07.2017 | Firma Plastpol, s.r.o., zaoberajúca sa obrábaním plastov, nedávno spustila svoj nový e-shop.

Zoznámte sa s novou dutinovou doskou SIMONA® s krížovým rebrovaním

24.07.2017 | Výskum a vývoj spoločnosti SIMONA® aj ďalej zlepšuje efektivitu využitia materiálov a stabilitu dutinových dosiek. Výsledkom nových technických zmien je dutinová doska s krížovým rebrovaním s celkovou tenšou hrúbkou steny.

Zmena na pozícii riaditeľa Plastikárskeho klastra

21.07.2017 | Pri príležitosti Valného zhromaždenia plastikárskeho klastra č. 32, ktoré prebehlo 27.6.2017, došlo k zmene na pozícii riaditeľa klastra.

Všetko najlepšie, Fakuma!

20.07.2017 | Fakuma, medzinárodný veľtrh pre spracovateľov plastov, oslavuje v tomto roku svoje 25. výročie.

Ochranné relé pre optimálny výkon bez kompromisov

18.07.2017 | Potrebujete sa vyvarovať škodám spôsobenými poruchami v elektrickej rozvodnej sieti a tak si zabezpečiť, aby stroje robilo to, na čo sú určené?

 
Plastikársky slovník
Portál ZÁKONY A NORMY
Portál ZÁKONY A NORMY
Aktuálne v legislatíve
Obsah PAH v predmetoch a v hračkách

03.07.2017 | Na webovej stránke ECHA je nová výzva na predkladanie pripomienok a dôkazov týkajúce sa obsahu PAH uvedeného v položke 50 prílohy XVII nariadenia REAC ...

Nová vydaná změna nařízení č. 10/2011 (nařízení PIM) o materiálech a předmětech z plastů určených pro styk s potravinami

31.05.2017 | Nařízení Komise č. (EU)2017/752 mění a opravuje nařízení PIM o materiálech a předmětech z plastů určených pro styk s potravinami:

Verejná konzultácia o pravidlách zodpovednosti výrobcu za škodu spôsobenú chybou výrobku

10.04.2017 | Európska Komisia začala na svojich webových stránkach verejnú konzultáciu o pravidlách zodpovednosti výrobcu za škodu spôsobenú chybou výrobku.

Zdravotnícke pomôcky - Systémy manažérstva kvality

07.12.2016 | Norma pre Zdravotnícke pomôcky - Systémy manažérstva kvality - Požiadavky na splnenie predpisov, z decembra 2016.

Připravuje se novela zákona č. 477/2001 Sb. o obalech

29.11.2016 | Připravovaná novela zákona č. 477/2001 Sb. o obalech se týká se povinného zpoplatnění pouze lehkých plastových odnosných tašek s tloušťkou stěny do 50 ...

 
Newsletter
CAPTCHA Image
 
Úvod > Aktuálne články > Ako vytvoriť skutočne kreatívny produktový obal
Ako vytvoriť skutočne kreatívny produktový obal
 
 
Ako vytvoriť skutočne kreatívny produktový obal

Ako vytvoriť skutočne kreatívny produktový obal

Produktový obal predstavuje nevyhnutnú súčasť produktu. Nielenže ho chráni a umožňuje jeho bezpečné dodanie zákazníkovi, ale pôsobí aj ako marketingový kanál, ktorý dokáže premeniť potenciálneho zákazníka na kupujúceho.

Výber obalového materiálu a dizajnu balenia by mal byť strategickým a cieleným rozhodnutím, ktoré podporí predaj a vnímanie predávaného tovaru a značky. Aj ten najbežnejší každodenní tovar môže byť vďaka kreatívnemu obalu premenený v unikátny produkt, ktorý upozorňuje na svoju výnimočnosť a vysoko tak vyčnieva ponad ostatné.


Ako sa odlíšiť a navrhnúť obal, ktorý predáva na prvý pohľad?

S pribúdajúcou konkurenciou je viac než kedykoľvek predtým dôležité vytvoriť unikátny produktový obal, ktorý v zákazníkoch vyvolá okamžitú emóciu a v konečnom dôsledku rozhodne o úspechu produktu. Vytvorenie obalu, ktorého dizajn sa bude v budúcnosti reprodukovať a vyvíjať, predstavuje výzvu, a to najmä v súčasnej dobe, kedy najsilnejšie trendy industriálneho dizajnu presadzujú využívanie biologicky rozložiteľných ekologických obalových materiálov. Princíp úspechu najlepších obalových dizajnov je postavený na jednoduchom nápade, ktorý má veľký dopad. Inšpirácia môže vychádzať zo samotného účelu produktu, alebo sa môžete inšpirovať už existujúcimi unikátnymi obalmi.


Aké princípy obalového dizajnu vám pomôžu vytvoriť unikátny a trendy obal?

 

  • 1. Využite každý priestor

Pri návrhu produktového obalu využite každý priestor, ktorý vám balenie poskytuje. Namiesto ignorovania vnútornej strany obalu, pridajte vzor, ktorý dodá estetickosť aj produktu, ktorý obaľuje.

 

Krabička 

 

  • 2. Nebojte sa jednoduchosti

Jednoduchý dizajn v spojení s recyklovateľnými obalovými materiály je kľúčom k úspechu mnohých produktov, ktoré komunikujú jasný ekologický zámer. Nemusíte vymýšľať zložitý obalový dizajn, aby produkt zákazníkov zaujal. Naopak, jednoduchosť obalu poskytuje priestor pre vyniknutie samotného produktu. Pamätajte, že účel, pre ktorý bol produkt vyrobený, sa má odraziť vo výbere materiálu a grafického dizajnu obalu.

 

Obal 

 

  • 3. Buďte hraví – hrajte sa s obalom aj zákazníkom

Zákazníci nakupujú produkty, ktoré potrebujú a až potom produkty, ktoré chcú, pretože sa im páčia. Ak existuje možnosť zabaliť produkt do hravého obalu, ktorý zákazníka priláka a pobaví, podporíte tým jeho záujem o produkt.

 

Obal 
 
 Obal
 
 

 

  • 4. Prekročte medze a inovujte

Pokiaľ predávate produkt, ktorý vyrába mnoho ďalších výrobcov, inovácia použitých obalových materiálov je cesta, ktorou je možné sa odlíšiť. Praktickosť a ekologickosť sú prevládajúcimi trendmi v súčasnom obalovom priemysle. Výborný príklad spojenia inovácie a kreativity predstavuje výrobca včelieho medu značky Bee Bright, ktorý prekročil zaužívané koľaje a svoj med vložil do balenia z včelieho vosku, ktorý je po spotrebovaní možné otočiť a spáliť ako sviečku. Nielenže tak firma predáva dva produkty v jednom, ale jej balení nezanecháva žiadny odpad.

 

Obal 

 

  • 5. Obalom komunikujte účel a smerovanie značky

Ekologické zmýšľanie a k nemu prispôsobený obal je skvelá cesta pre získanie sympatií zákazníkov. Podporte vnímanie vašich produktov a myslite na cieľovú skupinu, ktorú chcete osloviť. Obal reprezentuje nielen produkt, ale aj účel a smerovanie jeho značky.

 

Obal 

 

  • 6. Poodhaľte, čo je vo vnútri obalu

Produkt je primárnym lákadlom pre uskutočnenie predajov. Obal je však jeho neoddeliteľnou súčasťou. Využite obal rovnakým spôsobom, ako tvorcovia filmov využívajú filmové trailery. Poodhaľte zákazníkovi, čo je vo vnútri obalu a nalákajte ho tým správnym smerom.

 

Obal
 Obal

 

Pozrite sa na obal očami zákazníka a sami zistite, či vás nasledujúce obaly oslovia. Inšpirujte sa najlepšími.

 

  • 1. Obaly s unikátnym a jasným odkazom

Obal na horolezeckú osmu. Dizajn: Jan Perháč


Obal na horolezeckú osmu. Dizajn: Jan Perháč
 

Využitie obalu pre vsadenie produktu do prostredia, do ktorého je určený, výstižne doplňuje jeho účel. Nielen tvar, ale aj grafika obalu horolezeckej osmy, navrhnutá Janem Perháčem, vhodne a s citom komplementuje samotnému produktu a stáva sa jeho prirodzenou súčasťou.


Balenie slúchadiel značky Noté. Dizajn: Corinne Pant

Balenie slúchadiel značky Noté. Dizajn: Corinne Pant 

Odôvodniť investíciu do obalu, ktorý takmer okamžite končí v odpadkovom koši a nemá žiadne ďalšie využitie je nesmierne náročné. Schopnosť odlíšiť sa a na prvý pohľad zaujmúť je však neoceniteľným marketingovým nástrojom. Jeho silu v praxi je možné vidieť aj na poetickom a zároveň funkčnom prevedení obalu pre slúchadlá značky Noté.


Balenie vodotesných hodiniek značky Festina. Dizajn: Scholz & Friends

Balenie vodotesných hodiniek značky Festina. Dizajn: Scholz & Friends 

Neexistuje lepší spôsob, ako účinne prezentovať produkt, než obalom demonštrovať jednu z kľúčových charakteristík produktu. Vodotesné hodinky Festina dizajnéri obalu jednoducho nechali plávať vo vode.

 

  • 2. Praktické a krásne obaly zároveň

Obal na múku. Dizajn: Valéria Kropáčová

Obal na múku. Dizajn: Valéria Kropáčová 

Obal na múku s dvojitým využitím od Valérie Kropáčovej je možné po spotrebovaní múky použiť ako papier na pečenie. Tento obal kopíruje trend praktickosť, ktorý ocení nejeden zákazník z cieľovej skupiny.


Balenie mäsových výrobkov edície Tesco Finest. Dizajn: Fiala&Šebek


Balenie mäsových výrobkov edície Tesco Finest. Dizajn: Fiala&Šebek 

Pri navrhovaní produktového obalu je vhodné myslieť aj na informovanosť zákazníka, ktorá je kľúčová najmä pri potravinových výrobkoch. Poučte zákazníka čo najviac o obsahu balenia a snažte sa potlačiť jeho obavy a splniť jeho túžby. Balenie mäsových výrobkov edície Tesco Finest od českého štúdia Fiala&Šebek zákazníkovi na prvý pohľad komunikuje čerstvosť, luxus a dôveru.


Balenie arašidových orieškov. Dizajn: Noémie Cotton

Balení arašidových orieškov. Dizajn: Noémie Cotton 

Jednoduché a geniálne zároveň. Ako sa vyznať v balení arašidov? Ktoré sú ešte nevylúpané, a ktoré áno? Stačí doplniť obyčajnú papierovú priehradku a tento problém je jednoducho vyriešený.

 

  • 3. Obaly, ktoré sú výnimočné svojou jednoduchosťou

Obal pro pohár a pivo značky Svijany. Dizajn: Nikola Marková

Obal pro pohár a pivo značky Svijany. Dizajn: Nikola Marková

Tento minimalistický dizajn tubusového obalu predstavuje nápadité darčekové balenie pre pohár a pollitrové pivo, z ktorého vznikol úplne odlišný objekt, unikátny svojou jednoduchosťou.


Obal pre zápalky. Dizajn: Jakub Klouzek

Obal pre zápalky. Dizajn: Jakub Klouzek 

Kombinácie prírodného materiálu, jednoduchého dizajnu a čistej grafiky je silným triem, ktoré v prevedení dizajnéra Jakuba Klouzka vytvára z obalu pre zápalky plnohodnotný narodeninový darček.


Obal pre cestoviny. Dizajn: Nikita

Obal pre cestoviny. Dizajn: Nikita 

Food art naberá vďaka obalovému priemyslu nový rozmer. Vytvorte kombináciou produktu a obalu umelecký obraz, ktorý zákazníkov okamžite nadchne.

 

  • 4. Hravé a zábavné obaly, ktoré majú niečo naviac

Obal alkoholu. Dizajn: Tomáš Chludila

Obal alkoholu. Dizajn: Tomáš Chludila

Obal, ktorý slúži i ako mapa pre hľadanie pokladu, je skvelým spojením darčeka a dobrodružstva. Obdarovaného nepoteší len obsah balenia, ale aj hravo strávený čas, vďaka obalu so skvelým sekundárnym využitím.


Balenie čajových vrecúšok. Dizajn: Donkey Products


Balení čajových vrecúšok. Dizajn: Donkey Products 

Kráľovský čaj vzal svoj prívlastok doslovne a do čajovej šálky ponoril celú anglickú kráľovskú rodinu. štúdio Donkey Products ukazuje vynikajúci spôsob, ako zákazníka pobaviť hravým obalom.


Balenie vlny. Dizajn: Rellana

Balenie vlny. Dizajn: Rellana 

Buďte hraví a skúste obalom produkt dotvoriť. Využívanie detailov, ktoré v spojení s obalom vytvoria úplne nový obraz je vynikajúci spôsob, ako nalákať pozornosť na produkt, ktorý je už dlhé roky balený rovnako.

 

Článok je zo stránky www.rajapack.sk

12.7.2017
autor: Ondrej Šlichtík, Rajapack s.r.o.
 
 
 
 
 
Odporučte článok Vytlačiť článok Späť
 
 

Späť


 
Najnovšia inzercia

Kúpa | POM natural/white
27.07.2017

 
 

Predaj | PC/ABS
27.07.2017

 
 

Spolupráca | Triedenie fólie
27.07.2017

 
 

Predaj | PA6, PPA, PA66
26.07.2017

 
 
 

Predaj | Liten BB 29
26.07.2017

 
 

Predaj | Vstrekolis TM420
26.07.2017

 
 

Predaj | PE agro
26.07.2017

 
 
 
 
Výstavy
MALAYSIA-PLAS 2017

27.07.2017 | Formy a lisy pre spracovanie plastov.

SRI LANKA PLAST

03.08.2017 | Medzinárodná plastikárska výstava.

Plastic, Printing & Packaging, Tanzania - PPPEXPO 2017

22.08.2017 | 20. Medzinárodný veľtrh plastov, značenia, balenia.

PU China 2017

29.08.2017 | Popredná výstava pre čínsky trh v oblasti polyuretánov.

China Composites Expo 2017

06.09.2017 | Medzinárodný veľtrh a fórum pre technológie kompozitov a aplikácií.

Drinktec 2017

11.09.2017 | Medzinárodný veľtrh nápojov a technológií

VietnamPlas

13.09.2017 | Veľtrh pre plasty a gumu.

EMO Hannover 2017

18.09.2017 | Popredný svetový veľtrh obrábania kovov.